Sommarslut och vintertut

Snipp snapp snut, nu är sommaren slut. Det har gått väldigt fort. Det gör sommaren alltid men den har gått extra fort i år. Antagligen pga att jag har haft väldigt mycket roligt att göra.

Stora delar av sommaren spenderade jag med ensemblen från "Det hände i Hårga". Repa, repa och repa, följt av sex fantastiska föreställningar på Kilafors Herrgård. Det hela blev en publiksuccé, vilket känns jätteroligt. Den enda nackdelen med allt detta var väl att sommaren bara flög förbi. Men det är ett litet pris att betala om man tänker på allt man har fått göra. En häftig grej var när vi besökte tv4:as Nyhetsmorgon och sjöng i direktsändning. Nervöst som attans men enormt spännande och fantastiskt roligt.

Nu ser jag fram emot nästa års uppsättning av samma föreställning. Sen ser jag fram emot julen och vintern, vilket jag inte brukar göra. Detta gör jag av tre anledningar. Jag ska på en liten julturné med Åsa Jinder, Jonas Otter och Jenny Engström, jag ska spela in en soloskiva i samarbete med Åsa Jinder och jag och min kära sambo har äntligen fått ny lägenhet.

Turnén ska bli väldigt roligt att genomföra och det kommer bli väldigt fint. Vi kommer uppträda i tre kyrkor, som det ser ut nu. Det blir både gamla klassiska jul-låtar och lite nyare. En mycket smakfull blandning, enligt mig själv.

Soloskivan kommer bli skitrolig att göra. Vi har inte kommit igång med jobbet på den än, men det ska tydligen finnas lite låtar som jag ska testa. Jag har drömt länge om att spela in skivor och få jobba som artist. Det känns väldigt roligt att jag har kommit en liten bit på vägen i alla fall.

Sist men inte minst, så har jag och min sambo Magdalena Persson fått en ny lägenhet. Vi har letat förgäves i över ett år, i köer som sträckt sig till månjäveln och tillbaka. Men nu har vi äntligen hittat en riktigt fin lägenhet som vi kommer bli väldigt nöjda med. Det känns skönt att äntligen slippa Gärdet och vår förbannade trappuppgång som är fylld med människor som inte har en aning om vad tystnad är. Det är tur att det vi fick lägenheten nu, för om vi hade varit tvungen att bo kvar länge till så hade det antagligen blivit ett grann-mord. Vilket hade varit tråkigt. Därför är det nog bäst för alla om vi flyttar.

Annars är allt som vanligt. Allt är gult och fult och det är kallt och snart väldigt halt. Jag vill klargöra att jag absolut inte ser fram emot vintern som årstid. Jag ser bara fram emot det jag ska göra i vinter. De två hänger inte ihop på en endaste blöt fläck. Kylan och det vita äcklet är jag lika negativ till som vanligt.

Jag ser att jag har fattat mig väldigt o-kort idag. Detta beror antagligen på att jag inte har varit så skriv-aktiv på ett halvt månvarv. Ni får stå ut med detta eller ge fan i att läsa. Lycka till med det valet. Eller ja, om ni läser det här så har ni ju redan gjort det valet. Med största sannolikhet valde ni det första valet, som var att stå ut. Mycket nödvändigt konstaterande av mig, måste jag säga. Nu ska jag sluta. Huj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0