Bloggig nostalgi

Jag sitter på jobbet igen mitt i natten, utan något vettigt att göra. Tänkte därför försöka få ner några rader här. Blir det något att hurra för? Det får vi se.

Idag har jag haft en väldigt lugn dag. Jag repade med "Det hände i Hårga" innan jobbet. Eller egentligen samtidigt som jobbet, men Anna var snäll och jobbade över några timmar. Det kändes väldigt bra idag. Jag glömde bara en replik, vilket jag ser som en bedrift. Det är nog det enda intressanta jag har gjort idag. Om inte sömn och tvätt låter intressant för någon. Vilket jag hoppas att det inte gör, för då har ni inte upplevt mycket intressant i livet.

När jag väntade på tvätten tidigare idag så satt jag och kollade igenom lite gamla blogginlägg. 3-4 år gamla inlägg från bloggis.se. Det var där jag började skriva och jag hade faktiskt en del fans. De var i och för sig mina vänner, men fans är fans. Hur som helst så var det väldigt roligt att gå igenom detta material. Livet såg lite annorlunda ut på den tiden. Vi hade "folkölskväll" i min lilla etta i Kilafors, varje fredag och lördag. Ofta blev det även på onsdagar. När jag tänker efter så var nog även onsdagar mer regel än undantag. Vi sjöng Sing-Star, spelade hög musik, drack rapsolja, klädde ut oss i überlöjliga kläder, pallade äpplen iförd endast underkläder och levde livet helt enkelt. Fan, jag saknar den tiden ibland. Även om jag har det tusen gånger bättre nu så var det något speciellt med vardagen då. Man var ung/yngre och hade fortfarande tid och möjlighet att bete sig som en idiot. Nu har jag inte tid att bete mig som en idiot, förutom under någon enstaka storhelg. Men det är lugnt. Jag är väldigt glad över min tillvaro just nu. Jag har en fantastisk sambo, jag har ett jobb som jag trivs med, jag sjunger i ett band och jag har en stor roll i en riktigt bra musikal. Så jag skulle inte gå tillbaka i tiden ens om jag kunde. Roligt att vara nostalgisk ibland bara.

Här har ni min gamla blogg förresten, ifall ni vill kika:

http://bloggis.se/Lundino/sidan2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0