Tristess i drivor

Sitter på jobbet mitt i natten och har tråkigt. Jag är dessutom ganska hungrig. Synd att det inte finns en kiosk på nedervåningen.

Det har varit en mycket ointressant dag. Jag vaknade runt 12 av att jag inte kunde sova. Kanske berodde det på den friska luften som porlade in från det öppna fönstret. Eller så berodde det på att klockan var 12. Det betyder ju, för de flesta, att man har sovit alldeles för länge. Men för mig som är en sjusovare av rang, kändes det tidigt. Så jag låg kvar där i sängen, lyssnade på regnet och kände mig allmänt poetisk. Jag tänkte att det här, det skulle man ha skrivit en låt om. Sen kom jag på vad det var jag gjorde. Jag låg i sängen kl 12 en lördag och lyssnade på regnet. Ja hej du, det hade blivit en intressant låt. Så jag la ner låtskrivarplanerna. Åtminstone för den här gången. Det kanske händer något intressant när jag vaknar imorgon som passar bättre till att komponeras. Även om det känns mer otroligt än troligt.

Som ni märker så har jag ingenting intressant att berätta överhuvudtaget. Jag har bara så förbannat tråkigt. Det här skrivandet var sista utvägen. Jag började bli orolig över att tristessen och bristen på pömsighet skulle få mig att dunka huvudet i något hårt. Det hade antagligen blivit tv:n i så fall. Detta fyrkantiga 3-kanaliga sattyg som enbart visar skräp. Jag är helt övertygad om att den eller de som bestämmer tv-tablån har mitt arbets-schema. Jag ger mig fan på att de sitter där på sitt tv-bestämmar-kontor och placerar ut alla dåliga filmer och tv-serier då jag jobbar natt.
- Haha! Nu ska den där 23-åriga bollnäs-killen få ännu en bautatråkig tv-kväll!
Så säger de. Det sätter jag pengar på.

Nu ska jag sluta tortera er med min misär. Sov gott, eller nåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0