Kontrasternas tidszon

Hej och hå, alla förfrysna själar! Attans så fort jag var tillbaka den här gången. Detta beror med största säkerhet på att jag har ganska mycket tid över. Då finns det inte mycket annat att göra än att spy ord och dumheter över dig, min enda läsare (vem du nu är).

Som jag sa igår så bad vi böner om att få ännu en fantastisk dag i skidbacken. Antingen är vi inte goda nog eller så har vi inte bett till rätt gud. Vädret blev i alla fall helt fantastiskt dåligt! Det var nästan i klass med förra veckans bandyfinals-väder, vilket inte är bra på en fläck. Det snöade som attan och det var dimma, tjock som den fetaste fläsk-kärring. Man såg knappt 50meter och glasögonen immade igen på nolltid. En riktig skitdag, med andra ord. Vi befinner oss för tillfället i kontrasternas tidszon (nä, inte koltrastarnas tidszon! Skärp er!). Igår var det riktigt soligt och varmt och idag var det den raka motsatsen. Precis som förra helgen när det först var sol och värme, sen snöstorm och helvetes-väder och därefter sol och värme igen. Jäkla psyk-väder! Det är tur att jag befinner mig på en nöjes-resa för tillfället, för annars skulle jag antagligen slå på något obarmhärtigt hårt. Nu är jag lycklig och salongsberusad, vilket är en trevlig omväxling.

Det var allt jag orkade skriva idag. Med tanke på att jag var framme igår också, så borde jag nog bli förlåten om detta skulle vara för kort och ointressant, vilket jag är säker på att det är.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0