Århundradets vecka!

Hej allesammans! Vi lever just nu i världens bästa vecka! Två fantastiska saker har hänt denna vecka, som inte på något vis kan uppfattas som triviala. Bollnäs GIF är färdiga för SM-final. Århundradets händelse i vår lilla stad och alla är lyckliga som troll, även jag. Den andra fantastiska händelsen är att jag har införskaffat mig en ny dator. Även det århundradets händelse, som har gjort mig glad som ett troll.

Men låt oss börja med bandyn. Denna sport som jag under de senaste åren tappat intresse för pga att det har gått så fantastiskt dåligt för oss. Hoppet tändes en aning inför denna säsong, med ny tränare och nya lovande spelare. Det kändes som att det kanske kunde ordna upp sig inom de kommande åren, men man hade aldrig vågat tro att det redan i år skulle bli succé. Nu vet jag att jag låter som en nedrans "medgångssupporter" och det är jag nog också, egentligen. Men även om så är fallet, så tycker jag att jag borde bli förlåten. Jag menar, oavsett hur mycket eller lite man än har brytt sig om bandyn de senaste åren, så är det omöjligt att inte ryckas med i dessa finaltider. Jag följde kvarts-finalerna och semi-finalerna och jag satt som på nålar hela tiden. Alla mina nerver är utbrända skuggor av vad de brukade vara. Varenda satans match var mer spännande än den förra. Inte minst de två sista matcherna mot SAIK. Den sista matchen såg jag från jobbet, för jag hade ett natt-pass den natten. Det var ren tortyr, från början till slut, även om slutet blev mycket behagligt. Jag hoppade och skrek hela matchen och väckte antagligen halva Neuropsyk, där jag jobbar. Jag har aldrig varit så glad, arg, hoppfull, pessimistisk och förvånad under ett och samma tillfälle. Nu blev det bra till slut och jag bokade min final-biljett direkt efter matchen. Så nu på söndag ska jag förhoppningsvis se Bollnäs GIF spöa Hammarby och bli svenska mästare, för första gången sedan 1956. Lycka till Bollnäs!

Den andra händelsen under denna fantastiska vecka, var ju som sagt att jag har skaffat en ny dator. Det var verkligen på tiden. Min gamla stackare till computer var full med virus, tunga filer och blodpudding. Den har sagt ifrån det senaste året och jag har varit arg, mer eller mindre hela tiden. Därför fick jag ett infall för ett par dagar sedan och beställde lite spontant en ny. Denna vackra varelse dök upp i går och jag har suttit här i princip hela tiden sedan dess. Det tar lite tid att vänja sig vid att inte behöva planera in en hel timme bara för att betala en räkning. Jag tror dock att jag vänjer mig till slut.

Nu ska jag ge mig, men vi ses säkert snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0