En snabbis

Jag tänkte kortfattat få ner lite tankar idag. Det bär snart av till arbetet och jag har en pizza i ugnen, så det är lite brådis. För er som är dumma i huvudet, så kan jag förklara att jag inte är gravid med en pizza, den ligger i en annan ugn. Den som håller till under spisen, närmare bestämt.

Gårdagen var riktigt angenäm. Min feber avtog sakta men säkert, soffan var lika mjuk som vanligt och jag visste att jag hade en lång sovmorgon framför mig. Underbart trevligt. Nu är dock dessa bekvämligheter som bortblåsta. Eller bortblåsta och bortblåsta förresten. Febern är fortfarande borta men jag kommer ihåg hur den kändes, soffan är fortfarande mjuk men jag sitter på en hård stol och sovmorgonen är jag i princip inne i nu, om man tänker bort att jag är vaken.

Som sagt, så ska jag arbeta ikväll och jag förbereder mig som bäst för det just nu. Jag gillar dessa nattpass, väldigt mycket. Det är lugnt och skönt och man slipper använda dumburken i skallen till annat än att byta kanal på tv:n. Det enda problemet brukar vara att det kan vara svårt att få tiden att gå p.g.a tristess. Om någon vet något bra man kan syssla med, när man sitter själv i ett rum om natten, så är jag öppen för förslag. Jag har vissa planer på egen hand också. För någon dag sedan så fick jag någon slags vision. Det var en saga, som handlade om tre nakna prinsar och ett guld-äpple. Efter det så tänkte jag som så, att detta skulle nog kunna bli en fenomenal barnbok. Eller inte...

Nu måste jag plocka ut pirren ur urren. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0