Väder efter kläder....NOT!

Jag hoppar in för en snabbtitt idag. Tänkte klaga lite på vädret och diverse andra meningslösa ting, som förmörkar min vardag. Inte för att någon skulle vara intresserad, men jag försöker hålla igång min blogg och då är det bättre att klaga, än att inte yttra sig alls. Om någon av er "bättre vetande" läsare har synpunkter på detta, så är ni välkommen att klaga ni också. Det vore i och för sig lite dubbelmoral, eftersom ni skulle klaga på att jag klagar. Det går inte för sig, så ge fan i det!

På riktigt, vad är det för satans väder vi har? Regn och lera så långt ögat kan nå, vilket i och för sig inte är speciellt långt eftersom det står en massa byggnader i vägen. Men jag ger mig tusan på att det är regn och lera, även bakom dessa byggnader. Jag är en mycket morgontrött människa. Innan lunch är jag mer som en muttrande zombie, än något annat. Det är därför extremt tråkigt att behöva lämna sängen på morgonen och mötas av detta gråa och genomruttna väder. Det gör att jag inte ens hinner vakna, innan det är dags för ryggläge igen. Jag befinner mig i en evig dvala, så att säga.

Sen har vi det här med temperaturen(ute alltså, inte den i kroppen). Jag har alltid varit en sucker för varmare temperaturer och är det fortfarande. Men det blir en konflikt nu när det är så nedrans varmt, fast det är vinter. Man måste klä sig i vinterjacka, för det kan ju bli kallt när man minst anar det och det är ju ändå december. Men det resulterar i att man svettas som en skogshuggare istället. Detta trots att det, som sagt, är december månad. Om man dessutom har brådis till jobbet, vilket jag alltid har, så svettas man ännu värre. Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men jag önskar att det kunde bli lite kallare. Någonstans mellan 1 och 3- kan det få vara. Då räcker jackan gott och väl för att hålla värmen och man slipper plaska runt i metervis med brun sörja. Som den vinterhatare jag är, så skäms jag en aning över detta uttalande, men jag hoppas att jag blir förlåten. För övrigt så måste jag tillägga, att den där vita skiten gärna kan stanna kvar i himlen, vintern ut om den vill(än har du inte fått grepp om mig, vinterjävel). Det bryr jag mig inte alls om. Bara man slipper regn och sörja, så är jag nöjd.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lund

Jag måste vara världens minst kortfattade människa. Fy på mig!

2009-12-08 @ 17:19:14
URL: http://lund.jonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0