Rockstar = Superdyrt!

Hej och hå i vinterlandet! Det är inte varje vinter som vi verkligen har en vinter. Som det ser ut i år, så börjar jag seriöst att tvivla på allt tjat om växthuseffekten och annat hokus-pokus. Detta år har inte visat några större tecken på ett varmare klimat, snarare bauta-tvärtom! Det är dock lite mysigt med snö, så här under julen och jag hoppas att den kan få ligga kvar. Bara temperaturen kan hålla sig på en relativt hanterbar nivå.

I fredags drog jag och två kamrater till Edsbyn för att spana in ett band (Dynazty). Då var det -29 jäkla grader utanför dörren. Den lilla promenad på 5 minuter som krävs för att ta sig till kamrat Dagh, var en riktig plåga. Jag tappade känseln i mina lår, jag tappade känseln både i och utanpå mina öron, näsan ramlade av, jag blev fullkommligt blind på båda ögonen och jag ramlade 34ggr. Ingen angenäm promenad, med andra ord.

Resten av kvällen däremot, var en riktig succé. Dynazty röjde skiten ur Edsbyn och likaså gjorde vi. Jag har fortfarande ett brakande dunder-tinitus på alla mina öron och jag fryser fortfarande, men det var värt det. Efter spelningen Följde vi med grabbarna i bandet till Edsbyns lilla hotell och fortsatte festen där. Även det en succé på många sätt, men mindre på andra. Det visade sig, att efter någon timme på hotellet så trodde vi själva att vi var rockstjärnor, vilket resulterade i en böter på 2000kr. En löjlig summa för en äkta rockstjärna, men inte för tre fattiga rockstjärne-wannabees i juletid. Detta kan nu låta värre än det var. Jag garderar mig på detta vis, ifall min mor eller någon annan känslig släkting skulle titta in här. Anledningen till denna saftiga summa av ofrivilligt betalande, är en samling av småsaker, egentligen. Det gick ingen buss hem för oss förän på morgonen, det var -100 grader ute, vi hade ingenstans att sova och vi var väldigt hungriga. Därför hamnade vi i hotell-lobbyn, där det fanns frukost och soffor, som vi uppenbarligen inte hade rätt att ta för oss av. Det gjorde vi ändå och därav vår böter. Roligt hade vi i alla fall, så vi får låtsas att kvällen var värd 2000 spänn.

Annars i helgen, så har jag varit hos min far i Gävle och firat jul. En mycket trevlig tillställning, med god mat och trevligt sällskap. Om du läser, käre far, tack för det!

God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0