Julbord och fyllerier

Varning! Jag är inte nykter när jag skriver detta inlägg. Jag är helt tvärtom faktiskt, vilket betyder att det kan vara en hel del tråkigt och stötande material i den här texten. Jag har varit på firmafest ikväll och som det brukar bli, så blev det ett par öl, ett par flaskor vin, ett par groggar, ett par drinkar och ett par  Gin & Tonic.

Det är som vanligt. Man går in med den vanliga inställningen: Ikväll blir det lugnt, ikväll ska jag dricka det jag har och inte det jag får tag på. Blir det så? Nä, inte riktigt. Jag drack det jag hade, på förfesten, vilket var en skruttig liten vinflaska, av afrikanskt ursprung. Jag kände mig lagomt draqen, redan då men det var innan julbordet. Årets julklapp från jobbet var ett julbord, med tillhörande rock-show ifrån The Poodles och Nina Söderquist. En helt förträfflig idé, enligt mig själv. Det största jobb-gänget gick idag och resten av de lite mer fjantiga, ska gå imorgon torstag. Det var en mycket angenäm kväll. Matmässigt, sällskaps-mässigt, musik-mässigt och rolighets-mässigt. Det blev ett jäkla röj, vilket är kanon! Jag har precis kommit hem ifrån Tranan och jag väntar nu på att det ska komma ett gäng kamrater hit. Självklart är det efterfest, men eftersom jag hunnit skriva så pass mycket som jag gjort, så kommer de antagligen inte. Jäkla svikare!

Jag måste avsluta nu, men jag ska skriva igen inom en ytterst kort period. Det är lite för svårt att skriva just nu, för knapparna sitter inte där de ska. Det må se relativt rätt ut, men det har tagit minst en timme att få det så.

God natt och på återseénde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0